Otestujte sa: Ste hráč ?

test hracomHľadáte odpoveď na otázku, či ste, alebo nie ste patologický hráč - gambler? Vravia Vám ľudia okolo, že ste gembler, ale Vy s tým nesúhlasíte? Myslíte si, že s tým ešte nemáte problém, že to zvládnete, že to bude dobré? Viac ->

List pre Teba

listMilý priateľ, dopočul som sa o tom, že si sa rozhodol niečo robiť so svojou závislosťou. Úprimne povedané, nečakal som od teba tento krok. Vždy si sa zdal ako normálny chalan, nekonfliktný, super sme spolu vychádzali, ... viac->

Hľadáte pomoc?

psycholog zaskalanMgr. Ján Záskalan - 17 rokov profesionálnej práce v rámci špecializovaného oddelenia pre liečbu nelátkových závislostí v Banskej Bystrici - viac na www.bbpsycholog.sk

Výpovede hráčov

vypovede hracovSom šťastný, že som mohol vidieť a hlavne rozprávať sa s rodičmi. Doma mi to vždy robilo problém a aj keď som im nestíhal všetko povedať na terapii, vonku počas návštev sme sa dokázali porozprávať aj o bežných veciach, . viac->

Výpovede rodín

rodinaMôj problém sa ťahá už od marca tohto roka. Vtedy mi môj manžel oznámil, že investoval veľké množstvo peňazí do nejakých akcii spolu s kamarátmi a biznis krachol. Samozrejme ako ináč, tie peniaze fyzicky nemala musel si na to požičať, ... viac->

chut chrat na automateNapriek tomu, že ste sa rozhodli s hrou prestať, môže sa stať a obvykle sa aj stáva, že chuť na hru príde. Niekomu sa to stáva po týždni, inému po mesiacoch, no môže sa objaviť aj po rokoch abstinencie od hry.Netreba sa tým dať zaskočiť - aj na takúto možnosť je potrebné sa pripraviť - vedieť, čo robiť v prípade, keď dostanem chuť na hru...

 

  • Nerobte nič, tvárte sa, akoby ste chuť nemali, pokračujte v doteraz vykonávanej práci. Skôr, či neskôr chuť prejde. Táto stratégia však dosť dobre neúčinkuje v prípade, že máte pri sebe finančný obnos resp. sa nachádzate v herni. Myšlienky a pocity môžete skúsiť sledovať ako divák, akoby to boli len mraky na oblohe, ktoré prichádzajú a odchádzajú. Pozorujte ich kľudne a spoľahnite sa na to, že postupne odídu.
  • Pripomeňte si, čo by ste hrou získali a čo stratili. Pripomeňte si najhoršie zážitky z obdobia hrania. Predstavte si, čo najhoršie by sa mohlo stať. Pokiaľ možno, napíšte si tento katastrofický scenár na papier. ak je to možné, pripojte k nemu aj fotografiu ľudí alebo situácií, ktoré by ste nechceli, aby sa Vám stali. Fotky si môžte vybrať aj z našej galérie tu.
  • Odstráňte napätie cvičením alebo inou telesnou aktivitou (bicykel, turistika, beh...)
  • Relaxujte (vo vani, pri hudbe, v lese, na hubách, na rybách...)
  • Porozprávajte sa o tom, čo prežívate s niekým blízkym, prípadne sa zdôverte odborníkovi
  • Navštívte klub abstinujúcich hráčov
  • Zavolajte na linku dôvery

 

Scroll to top